Elérhetőségeink:

+36 30 278 0278
info@usabolt.hu

Szentendrei telephelyünk:
2000 Szentendre, Rózsa u. 8.
usabolt.hu - Híd Amerikába

Gyakori kérdések, kérdezzen Ön is!!!!

Egy autót hoztam az USA-ból. Az ügyintéző, akit megbíztam intézte a szállítást és a holland vámkezelést. Én az autó átvételekor mindent kifizettem, megkaptam a vámpapírokat és a titlet. Néhány héttel később kaptam egy felszólítást a holland speditőrtől, hogy legyek szíves befizetni  6250EURO-t. Mi ilyenkor a teendő? Mi történt?
Ami tipikus: Abban az esetben, ha egy cég hosszabb ideje együttműködik egy holland speditőrrel, lehetőséget kap arra, hogy a vámkezelés összegét halasztva fizesse. Ilyenkor az autók vámkezelése megtörténik Hollandiában, az autókat Magyarországon átadják, az ügyfél mindent kifizet. Ha az ügyintéző cég pénzügyei rosszul alakulnak, és nem fizeti ki a holland költségeket, azokat a Holland hivatal kérni fogja, és ki mástól kérhetné, mint az ügyféltől. Minden esetben van lehetőség, hogy a VÁM összegét közvetlenül a Hollandiába utalhatjuk, ez a legbiztosságosabb megoldás. Ha kicsit megvizsgáljuk, a helyzetet, a legtöbb ügyintéző, entitás nélkül, egy száll rádiótelefonnal, sok esetben minden hivatalos formát mellőzve vállalják ezeket az ügyintézéseket. Sok esetben igazából nem is valós cégek.

Meg szeretnék bízni egy  céget, 4 raklapnyi kereskedelmi  áru haza szállításával az USA-ból. A szállítási szerződésben nem vállalnak egzakt határidőt, kötbért. Én hosszú ideje foglakozom nemzetközi árufuvarozással Európában, ennek pontosan ismerem a működését. Úgy hiszem a konténeres áruszállításnak is hasonlóan kell működnie. Hogyan van ez?
A két szállítási forma között jelentős a különbség. A tengeri szállításnál maguk a a hajók, sőt a konténerek is (a legtöbb esetben) multi cégek tulajdonában vannak (MEARKS, ECERGREEN, HapagLoyd stb) A szállítmányozók csupán kibérelnek egy konténert adott esetben egy adott szállítási feladat megoldására. A konténert bepakolják, kipakolják, majd leadják az erre kijelölt helyen. Maga a hajós társaság, aki nem ad konkrét időpontot, csupán egy várható érkezést. Ezt hívják ETA-nak, "estimated time arrival", azaz "várható érkezési idő". Az a szállítmányozó, aki azt mondja, hogy konténere biztosan megérkezik ekkor és ekkor, hazudik. Számos esetben előfordul. hogy az adott konténer még csak fel sem kerül a hajóra, vagy a hajókat össze vissza átpakolják, stb. Sok esetben van késés. Természetesen van mód kontrollra, a konténer szám alapján ez pontosan követhető. Minden konténernek van egy egyedi azonosítója, pontosan tudható hol van, mi történik vele, és miért. 

Egy gépjárművet szállítattam haza az USA-ból. A szállítmányozó tájékoztatott, hogy a konténert az amerikai vámhatóság vizsgálat alá vonta. Később már arról tájékoztatott, hogy fizessek 550 USDt. A konténer gyüjtő konténer volt, 3 autó volt benne, a vizsgálat 1650USDbe került, ennyi a rám eső rész. Lehetséges ez, vagy csak szokás szerint "le akarnak húzni"?
Mi közöm nekem ehhez a vizsgálathoz, az én autómmal nincs semmi gond?! Az eset lehetséges. A vámhivatalok akár az USAban, akár Európában szoktak ilyet csinálni, sőt egyre gyakrabban. magának a vizsgálatnak több szintje van, a legegyszerűbb amikor csak átvilágítják a konténert, ez kb 3-500euro szokott lenni. Legrosszabb esetben a komplett konténert elszállítják egy erre kijelölt helyre, és teljesen kipakolják. Ez több ezer EURO is lehet. Ezek után pedig nem engedik tovább ameddig a vizsgálat díja nincs kifizetve. A számlát a szállítmányozó kapja, de nyilván nem őt, hanem az ügyfeleket vizsgálták. A vizsgálat továbbhárítása teljesen jogos. A hiba általában ott történik, hogy a szállítmányozók elfelejtik tájékoztatni a megbízót ez ilyen esetek előfordulásáról.

usabolt

árfolyamkalkulátor

A Keresekedelmi & Hitel Bank árfolyama alapján!
Mekkora összeg?Milyen pénznem?
0 Ft

usabolt

autószállításkalkulátor

Amerikán belüli autószállítás kalkulátor
mérföldkm
0 Ft
megjegyzés: Tájékoztató adatok. Csak iparterületről (összes Copart stb.) történő szállításra vonatkoznak. Egyes körzetekben (pl: New York a 150 miles alatti szállítások díja +$200)